Duurzaamheid

“Een gesprek over duurzaamheid is durven, doen en ervaren dat het leuk en inspirerend kan zijn.”

Een gesprek over duurzaamheid is tegenwoordig niet meer weg te denken in deze tijd. Of je nu (interne/externe) klanten hebt die hier mee bezig zijn of aan jou advies vragen hoe hier mee om te gaan, duurzaamheid staat steeds vaker op de agenda.

Het gesprek over duurzaamheid kan lastig zijn. Je hebt daar zelf wel of wat minder mee, kennis over en/of een gesprekspartner die er zelf een mening heeft. Daarnaast wordt er wellicht van je verwacht dat je in staat bent om het, met zowel mensen die er veel vanaf weten als er weinig, erover te hebben. Kortom, het gesprek over duurzaamheid kan een uitdaging zijn.

Kan je normaal gesproken overtuigend en resoluut gesprekken voeren met (interne/externe) klanten en word je onzeker als het onderwerp over duurzaamheid gaat? Deze training is bedoelt om je te helpen met gesprekken over duurzaamheid. Na de training kun je comfortabel en afgestemd op de klant een gesprek over duurzaamheid voeren.

De training is online en duurt twee keer 1 dagdeel waarna in staat bent om:

  • Gesprekken over duurzaamheid te structureren; Gespreksstructuur “van contact naar contract”
  • Commerciële/ communicatie vaardigheden toe te passen en weet je hoe je meningen en feiten m.b.t. duurzaamheid kunt achterhalen
  • Op een inspirerende wijze over duurzaamheid te praten
  • Lastige reacties zoals tegenstrijdige mening, weerstand en kritiek te hanteren zonder de sfeer en de relatie uit het oog te verliezen

Enthousiast? Kijk dan even of je je herkent in de volgende leervragen:

  • Hoe breng je het gesprek over duurzaamheid op gang van informeel naar zakelijk?
  • Hoe kun je beter afstemmen en verbinden als het over duurzaamheid gaat?
  • Hoe ga je om met je eigen visie over duurzaamheid en wat doe je wel en niet met deze visie tijdens een gesprek.
  • Hoe herken je signalen die worden afgegeven en hoe zet je dit om in een meer zakelijk gesprek?
  • Hoe wordt je effectiever in het toepassen van luistervaardigheden?
  • Hoe kun je meer informatie boven tafel krijgen, d.m.v. bijvoorbeeld een behoefte analyse?
  • Hoe ga je om met lastige reacties zoals bezwaren, weerstand en kritische vragen?
  • Hoe kun je toekomstgericht en op maat adviseren?

Tags

Leave Yours +

No Comments

Comments are closed.

  • Comments are Closed